Van Bangkok naar Chiang mai - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Jamilla Hof - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Chiang mai - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Jamilla Hof - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Chiang mai

Door: Jamilla

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

06 December 2016 | Zuid-Afrika, Den Haag

Woensdag 30 november;

Ohja voor ik begin... ik was al begonnen en werd behoorlijk in de steek gelaten door de iPad, dus ik ben alles kwijt. Hopelijk kan ik nu nog net zo leuk typen als net, was namelijk op 1 dag na klaar.... nou hè ik heb nu L geleerd dat ik alles moet nemen met een korreltje rijst hier, dus komt goed.

Om 16.00 met de familie naar Schiphol om nog even gezellig een drankje te gaan doen. Schijt zenuwachtig een halve liter bier achter geslagen, was het nu toch echt tijd om gedag te gaan zeggen. Dag lieve familie tot in 2017. Met een big smile en een klein traantje roepen we nog, fijne sint, fijne kerst en ohja alvast een gelukkig nieuwjaar!!
Door de douane nog even een hapje gegeten en om 20.00 de vlucht gestart naar Vienna. Even gewacht op Vienna om vanuit daar onze 10uur vlucht te nemen naar Bangkok. En ja hoor daar begon de hell al meteen, HOOOEEEE moet ik gaan zitten en slapen.... i hate it, but we made it!

Donderdag 01 december;
Precies oprijd aangekomen in Bangkok 09.20 (NL tijd)(15.20 local time). Met de taxi de top drukte van de stad ingereden. Tegen 18.30 eindelijk bij t hotel aangekomen, backpack af en een heerlijke douch genomen.
De eerste avond gelijk naar Khoa San Road gegaan, iedereen heeft t daar over dus dat moesten wij ook doen. Met de tuktuk erheen, daar aangekomen opzoek naar iets te eten. Onze eerste streetfood uitgekozen. Daarna nog even een Chang beertjes en daarna toch lekker richting bed. En oeps dat Chang beertje bevalt me nu al!

Vrijdag 02 december;
Oprijd opgestaan om om 08.30 bij het Grand Palace te zijn. Zonder ergens een fatsoenlijk ontbijt, toch maar gegaan. Aangekomen bij de Grand Palace, is het dicht.... deze hele stad is in chaos door de overleden koning en de nieuwe was gekozen, dus er was topdrukte!
Na de kleine teleurstelling door gewandeld naar Wat Pho, the sleeping buddha. Wauw wat is dit indrukwekkend!! Zo bijzondere manier van cultuur, vele kleuren, wit en goud. Heel veel buddhas bij elkaar en allemaal net even anders.
Met de tuktuk mee gegaan, met de gedachten "is deze te vertrouwen of is dit oplichting"? HELP, oplichting! Of we een boottocht wilde maken voor heel veel geld en in een afgelegen straatje, nou nee bedankt meneer tuktuk. Onze weg werd vervolgd naar een info punt, jaja, info is free, go inside, nogmaals nee bedankt meneer tuktuk. Hij kreeg door dat we er niet in trapte en eerde zonder pardon voor 20 baht (€ 0,50) op straat gezet. Daaaaaag.
Toen naar de officiële haven gegaan om daar een boot te nemen, samen met een Duits stel stapte we de lange smalle boot in. Bijzondere ervaring, langs huizen, leefomgevingen van wat voor de locale heel normaal wonen is, gevaren. Dit is voor ons een cultuur shock, huizen op t water op houten poten die super scheef staan. Ik zou t niet vertrouwen, maar daar is het heel normaal.
Na deze tocht een duik genomen in t zwembad en daArna een kleine power nap gedaan, lees een nap van 2uur!!!!
In de avond richting Chinatown, wat zijn daar veeel eettentjes en veeeel mensen! Na Chinatown even een Chang beer gekocht om deze voor t slapen gaan even te nuttigen.

Zaterdag 03 december;
Goed ontbeten, lekker optijd richting Grand Palace, want ja vandaag was hij wel open. Maar holy moly ik heb nog nooit zoveel "kleine" mensen op 1m2 gezien! En tegelijk heb ik mezelf ook nog nooit zo groot en bekeken gevoelt.
Toen we binnen waren was de helft dicht.. alles vanwege het overlijden van de koning. Hadden ze dat niet even kun en melden bij de ingang VOOR we een ticket kochten, dat niet alles open was? Oh nee, jullie spreken geen Engels, handig. Ik moet toegeven vanaf de buiten kan, zijkant, via een hoek is het een bijzonder gebouw/gebied. Na dit gezien hebben, een museum in gegaan, waar we ons weer heel even kind voelde, door ons te mogen verkleden.(zie foto)

Een taxi gepakt naar Chatucka market, wat een wereld is dat, maar leuk om doorheen gewaggeld te hebben. Rond lunchtijd een heerlijke kip curry gegeten, om straks richting Co van Kessel te gaan want daar hadden we een reservering voor een fietstocht door Bangkok gemaakt. Deze tocht zou 3uur gaan duren. Ja je leest het goed een fietstocht van 3 uur door Bangkok! Op locatie aangekomen komen Joshua en ik, los van elkaar, gelijk al een bekende tegen. Zo'n grote mega stad en dan al dit. Toeval! Om14.00 begon onze fietstocht, door de smalle straatjes, langs kleine huisjes, vieze geuren, local people, etenswaren, bloemen en tempels. Dat mensen daar zo bijzonder leven wist ik wel, maar dit... wauw heel bizar om van zo dichtbij mee te maken. De ratten lopen langs je voeten, kippenhoofden liggen naast je en de geuren komen je gratis gedag zeggen. Gewoon bizar! Leuke dames leidde ons deze dag rond, langs kinderen die allemaal een high five wilde en als laatste met een pontje terug naar de locatie.
Na deze tocht was een douche het eerste wat wij wilde! S avonds een streetfood hapje gedaan en lekker optijd terug naar t hotel, toch aardig gesloopt, maar voldaan van het fietsen.

Zondag 04 december;
Onze laatste (voorlopig) nacht gehad in "luxe". Afgelopen week een ticket geboekt naar Surat Tani (het zuiden). Maar hè wacht, daar was buienradar ineens.. regen regen regen! Oh god, dit gaat ons niet gebeuren. Zelfs overstromingen in Surat tani, aii what to do? Nou wees flexibel, dus hebben we in de ochtend een vliegticket geboekt naar het noorden, Chiang Mai. Zo gezegd zo gedaan, na een paar zonnestralen zaten we om 16.55 in het vliegtuig naar Chiang Mai. Aangekomen, de taxi naar ons geboekte hostel genomen. Daar was alleen niemand aanwezig, dik een uur zitten wachten. Toen besloten om door te gaan naar een ander hostel, en jess die hadden a room for 2, Neo court. Vriendelijke mannetjes lieten ons binnen. Van een hotel naar hostel, wat een overgang. Lekker cosy en back to basic. Deze avond was de sunday market om de hoek, mega druk, groot en gezellig. Na een Chang beer, weer terug naar t hostel. Stiekem nog even twee Chang beer gekocht om mee te nemen. Daar zaten we dan jut en jul als zeemeermin in ons slaap lakentje. Lekker een potje rummikub, ik ben al een ster aan het worden.

MAandag 05 december;
Vroeg opgestaan en een reservering gemaakt voor naar de olifanten. Elephant jungle. We zouden om 11.30 worden opgehaald dus gingen we opzoek naar een fatsoenlijk ontbijt. Dus tjop tjop daar gingen we, een paar chagrijnige blikken en opmerkingen verder dan eindelijk iets gevonden. Wat is dat nog even wennen zeg.
Wij zaten netjes te wachten op de bus die ons zou ophalen, hoor ik zachtjes, "you waiting?", yess we waiting. Hup t busje in om de volgende mensen op te halen. Erg leuke mensen ontmoet tijdens deze rit erheen. Een rit van 2 uur lang Engels moeten spreken, erg fijn om dit te bijspijkeren. Aangekomen op locatie kregen we een doek aan. Jeetje wat was die natuur daar mooi om te zien, terwijl ik nog geen eens een olifant had gezien was ik al onder de indruk. Eerst een stukje "geschiedenis" gekregen en toen was t toch echt tijd om de olifanten te gaan voeren, want olifanten eten aaaaaaaa lot!! Nou daar kwamen ze hoor, dit moment heb ik geen woorden voor. Zo bijzonder was dit. Na de vele foto's en het vele eten geven was het tijd om onze zwemkleding aan te gaan trekken. Wandelend naar benedenmaats de modderpoel kwamen de olifanten naar beneden gelopen. Wauw!! En BAM daar lagen ze plat in de modder, nu was het aan ons om ze volledig in te smeren met modder. Ge wel dig !! Zelf zaten we ook helemaal onder de modder. Daarna wandelde we met de olifanten richting het water toe om ze daar schoon te spoelen. Dat werd letterlijk spelen met water. Whaaa awesome! Zoveel plezier gehad op deze dag. Met de hele groep samen nog een maaltijd gekregen en daarna weer twee uur terug in de bus. De klik met de andere was zo leuk, dat we besloten om s avonds te gaan meeten. Eerst een maaltijd gegeten een schattig homemade kitchen. Op naar Zoë in yellow for the party!

• 06 December 2016 - 14:22

Rob:

Wauw Kids, zo goed om te Lezen dat jullie genieten!!!

• 06 December 2016 - 14:50

Metha:

Leuk! Dank voor dit eerste verslag Jamilla en de leuke foto's .goed dat jullie je plan hebben omgegooid, inderdaad overstromingen op de plek waar jullie eigenlijk eerst heen wilden gaan, met ernstige gevolgen. Take care en geniet!
    Xxxxxxxxxliefs

• 06 December 2016 - 17:15

Dr Dré:

Ziet er goed uit allemaal, benieuwd naar jullie verdere avonturen!

Have fun damess!

• 06 December 2016 - 18:06

Marga:

Dank jullie voor leuke verhalen! Gaat goed zo, ik lees graag mee!

• 06 December 2016 - 18:31

Eline:

Waaauw wat leuk om te lezen! Wel even wennen lijkt mij als je je plannen even moet omgooien toch altijd weer spannend :)

Have Fun!!

• 06 December 2016 - 18:31

Dorine :

Wat een gave foto's. Leuk om zo het reisverslag te lezen. Ik kijk er al naar uit om over een paar dagen weer een verslag te lezen. (Als het lukt natuurlijk) Heel plezier met z'n tweetjes. Xxxxxx

• 06 December 2016 - 20:00

Jeanine:

Wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen! Ik kan niet wachten op het volgende verslag.

• 06 December 2016 - 21:15

Nancy Maurice :

Zoo heerlijk en zo gaaf!!! Geniet ervan! X

• 14 December 2016 - 20:09

Ineke:

Hallo vakantiegangers. Super wat jullie allemaal beleven. Jamilla jij zult wel opvallen tussen al die kleine Thaise mensen. Ik weet dat toen wij met de kinderen in Thailand waren zij heel graag met onze meiden op de foto wilden.
    Ik begreep van Dorine dat jullie nu in Laos zitten. Geniet en wij kijken uit naar het volgende verslag.