Van Laos naar Cambodja! Happy newyear!! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Jamilla Hof - WaarBenJij.nu Van Laos naar Cambodja! Happy newyear!! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Jamilla Hof - WaarBenJij.nu

Van Laos naar Cambodja! Happy newyear!!

Blijf op de hoogte en volg Jamilla

25 Januari 2017 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Terug van weggeweest. Helaas niet up to date, met de data waar we op dit moment zijn. Maar even een kort verslagje weer voor jullie, om alvast even te lezen. De rest volgt zo snel mogelijk!!! Veel leesplezier, liefsss.

Woensdag 28 december
0800 zouden we de minivan naar Don det hebben. Zo gezegd zo gedaan, om 11.30 waren we op Don det, een eilandje van de 4.000 islands. Een hilarische busrit met de chauffeur en een andere reiziger maakte onze dag.
Na een kleine wandeling over het eiland aangekomen bij ons verblijf voor de komende twee nachten. Mr. Tho's bungalows.
Een lunch zit erin en ik heb weer 10 dagen dagboek schrijven bij kunnen werken. Ik ben er een beetje slecht in, wat zo top begon, faalt nu een beetje. Maar ik kom weer bij hoor.
Tijd om het eiland te gaan verkennen. Een fietsje gehuurd, we voelde ons weer even in Nederland, niet vanwege de fietspaden, want dat kennen ze hier niet, dit is alleen maar stenenpaden, ook niet vanwege het temperatuur verschil van 30 graden, nee het was echt alleen de fiets. Hobbelend, hupsend en waggelen gingen jut en jul over het eiland. Super mooie en bijzonder omgeving. Alles loopt hier los, koeien, kippen, varkens, honden, katten en zelfs Josh mag hier los lopen. Okee flauw, maar blijft leuk dat ik van alles schrijf en typ, waar Josh niks van weet haha.
Om 17.30 zouden de sunset gaan bekijken met Daan onze Nederlandse vriend en Jennie onze Amerikaanse dame. Een prachtige sunset, echt heel erg mooi. Alle kleuren door elkaar, geweldig. Nog niet zo'n mooie gezien. Wel een gek besef dat bij ons de zon al onder gaat, terwijl hij bij jullie net op is.
Op naar een lekker plekje om te gaan eten. Met z'n 4tjes heerlijk gegeten en gekletst, alles in het Engels, super fijne oefening. Op eens stonden de buckets op tafel... kwamen we nog meer bekenden tegen. En was er een challange in deze bar, punten scoren voor je eigen land. Nou dan doen wij wel even, niet wetend het hier om opdrukken ging. Dus nu behoorlijk spierpijn opgelopen natuurlijk, maaaar ik heb mezelf 10x achter elkaar opgedrukt. Ohja en om de avond goed af te sluiten heb ik 6 nieuwe honden vrienden gemaakt, haha.

Donderdag 29 december
Aii gister was een leuke avond zei mijn hoofd. Maar vandaag gaan we fietsen naar Don Khone. Na een laat ontbijt kwamen Daan en Jennie onze kant op. Over de veel te hobbelige paden, via de Franse brug, aangekomen op Don Khone. Als eerste richting de grote waterval. Woooooow deze was oprecht heel groot en "lang". Via een wandel route langs de waterval, uitgekomen bij een klein strandje. Vol genieten van alles om ons heen, zo bijzonder allemaal.
Op naar D volgende waterval, een stuk kleiner maar ook weer erg mooi. Hier nog even geluncht en door naar de boot, waar we dolfijnen zouden gaan spotten. Maps.me is onze nieuwe vriend en die stond aan om bijna boot te komen. Oh een stippel lijn, wat zou dat betekenen. Gewoon gaan. Whaaaa dwars door de jungle, smalle paden, kapotte bruggetjes, geweldig!! Waterbuffels nog net niet aangereden. Aangekomen bij de boot, richting dolfijnen. Wat een super mooie natuur is dit. Stil liggend opzoek naar de dolfijnen. Niet veel gezien, maar af en toe een ruggetje was al mooi.
Na de boot zo snel mogelijk terug gereden omdat we sunset wee r wilde bewonderen.
Helaas as deze sunset een stuk mninder mooi dan gister. Na een heerlijke maaltijd optijd ons bedje ingegaan.

Vrijdag 30 december
Lekker optijd ons bed uit gegaan, heerlijk ontbeten. Vandaag moesten we namelijk uitchecken en zouden we in het centrum gaan zitten. We bleven nog even bij het guesthouse hangen voordat we konden inchecken bij die andere. Wetend dat Daan en Jennie hier sowieso zouden inchecken. Ook zouden er nog meer bekenden komen inchecken bij dit guesthouse, die we tijdens onze reis hadden leren kennen. Lekker de hele ochtend en middag met z'n alle zitten kletsen en relaxen.
Inchecken bij ons volgende plekje, met zwembad! Alleen was er geen zon zon... haha. Agh het was warm, dus we kunnen sowieso lekker gaan liggen.
In de avond met de hele club eerst de sunset weer bewonderen, helaas nognminder mooi dan de eerste avond. Wat een geluk hadden wij toen. Daarna zijn we uiteten gegaan, wat drankjes gedaan en vele gesprekken later, richting ons bed gegaan. Want morgen is het NYE!!

Zaterdag 31 december
Drie keer raden wie wij deze ochtend tegen kwamen op Don det! Onze Jasper en Stephanie, zij kwamen ook NYE vieren hier. Super leuk!!
Deze dag was er een all in one day, op een eilandje. Dit was wel een leuke manier om onze laatste dag van 2016 door te komen. Met de hele groep verzamelt om te gaan. Het wordt all in, moet je hier niet te serieus nemen, want het bier zouden we wel moeten betalen en de wodka en whiskey niet, ach top. Nou ja primaaa. Met een groep van 15 man richting het eilandje. Drankjes, dansjes, volleybal, voetbal, muziekje en zone straaltjes verder. Op dit eiland waren ook een aantal local mensen, waaronder ook drie kleine meisjes. Deze stonden al een tijdje van een afstandje te giechelen en toe te kijken. Ik op ze af gelopen en gevraagd of ze mt mij op de foto wilde, nou hierna werd ik hunnbeste vriendin. Ze pakte me bij mijn arm en ik moest met ze mee wandelen. Waar naar toe? Nou ze hadden zelf een boomhutten gemaakt, ik koest erin gaan zitten, wat selfies met ze maken. Deze meisjes hadden de leukste 10min van hun dag en ik trouwens ook. Te schattig. Na een geslaagde dag terug naar Don det rond 18.00. Tijd om ons ready te maken voor NYE.
Jaaa hoor Jamilla strompeld over straat. Wat is dit nou ineens?! Zo ontzettend veel pijn in mijn voet ineens, kan er amper op staan. Was ik dan toch iets te fanatiek met het voetballen geweest?! Agh even wat ijs erop gedaan, want ik wil wel kunnen dansen vanavond. Helaas bleef de pijn erger worden, maar ik moest en zou op het strand staan met iedereen. Wat onstabiel stond in er hoor. En met een lekker kampvuurtje, muziekjes en vele mensen werd het 00:00!! 2017!!!! Wat een gekkigheid, 6 uur eerder dan jullie, op het strand met zo ongeveer 200 andere en 3 vuurpijlen. Maar erg gezellig en bijzonder om het hier op deze manier te mogen vieren.
Wiehoeee bij ons is net al 2017! Gelukkig nieuwjaar iedereen!!!

Zondag 1 januari
Goedemorgen 2017! Het begin van een nieuw jaar. Kom maar op, die van ons begint sowieso goed, met nog 2,5 maand in het vooruit zicht! Met totaal geen nieuwjaars gevoel heerlijk een hele dag zwembad in het vooruit zicht. Top dag.
Een heerlijke lunch bij ons favo indian food restaurantje, Jasmine. Daarna weer verder bakken. Daan en Jennie zijn ondertussen bij ons aangeschoven. Later Denise en Erwin ook nog, het werd weer lachen gieren brullen met z'n alle.
Etenstijd, waar gaan we deze keer eten?! Uhm, geen zin om na te denken, gewoon weer bij Jasmine! Haha. Heeeeeeerlijk.
Doodop, buikje rond, hoofd vol gepraat, lekker naar bed. Dit was een heerlijk eerste dag van het jaar.

Maandag 2 januari
We gaan weer verder reizen. Op naar ons 3e land, Cambodja! We hadden met z'n alle een busje geregeld. Eerst met de boot naar het vaste land en daar opzoek naar een busje voor tot aan de grens, want daarna hadden we de bus geregeld. Wauw brandende zon en de busmaffia van Laos zaten ons tegen. We moesten helaas een dure ritt naar de grens nemen. Zonde, maar niks aan te doen. Bij de grens ons VISA geregeld. Nog nooit zoveel papieren moeten invullen, niet normaal. Na de grens zou er een busje voor ons klaar staan. Na een tijdje rijden een stop om wat te kunnen lunchen. Oh shit Josh zijn lunch was niet goed gevallen. Sir, can you stop please. Gelukkig heb ik altijd een wc rol in mijn tas zitten, voor zulke momenten als nu. Nou gelukkig ging het weer en we konden gaan. Een paar uur later...
Uhm mil, ik moet overgeven. "Sir, STOP!!!" Nog geen twee stappen uit de bus en de lunch lag op straat. Heel vervelend voor Josh natuurlijk. Gelukkig waren we er bijna. Nog geen hostel geboekt, maar wel uitgezocht, dus op de gok erheen. Even kamers checken, ja hoor was prima. Tijd voor een douche voor Josh. Jaaa hoor een koude douche, gelukkig een nieuwe kamers gekregen me warm douche.

• 25 Januari 2017 - 17:19

Oma En Opa Smit:

Net jullie reisverslag gelezen, fantastisch wat jullie allemaal beleven. Heel apart al die bijzondere plekken. Je beschrijft het leuk hoor Jamilla. Joshua alweer opgeknapt na het overgeven? Even vervelend natuurlijk. Hier alles goed, wel verkouden en opa is behoorlijk aan het hoesten, het weer zit ook niet mee, erg somber en geen zonnetje al dagen lang. Jullie ook een heel gezond en gelukkig nieuwjaar, dat van jullie begint wel heel apart. Nog heel veel plezier en dikke knuffelmvan ons!

• 25 Januari 2017 - 17:37

Metha:

Ha liefjes! Bedankt voor het leuke verslag! Ik word toch wel steeds nieuwsgieriger naar die mooie natuur daar!
    Maarre.... Jullie lopen wel 23 dagen achter met het verslag he? Zeer benieuwd naar de laatste ontwikkelingen!!
    Jullie zijn nu al over de helft! Voor jullie vast wel jammer, maar voor ons niet hoor hahahah!
    Dikke kus vanuit het ijskoude den haag!

Xxxxxx Metha.

• 26 Januari 2017 - 09:46

Dorine En Niek:

Hoi Hoi Hoi, wat een leuk verslag weer. Jullie maken echt veel mee. Leuk dat jullie steeds weer nieuwe mensen ontmoeten.
    Hier alles prima. Zo weer het ijs van mijn autoramen halen, maar verder klagen wij niet hihi.
    Nog veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 26 Januari 2017 - 13:04

Marga:

Gelukkig Nieuwjaar lieve globetrotters! Heerlijk gevoel moet dat zijn nog 2,5 maand voor je in een wondervolle wereld vol verrassingen, geniet ze nog en blijf schrijven, heel leuk om te lezen, bedankt!
    Groetjes, Marga

• 27 Januari 2017 - 12:54

Elize:

Hallo lieverds,
    Geweldig om zo een beetje met jullie mee te reizen, bedankt!!!
    Je schrijft zo beeldend Jamilla, heel leuk en ik zie het allemaal voor me, ga zo door!!
    Voor jullie nog een heel fijne tijd gewenst met elkaar, de warmte en de VRIJHEID ☀️☀️